Orange Polska / Smart Portal

Po pierwszych trzech miesiącach 2019 roku Orange Polska zanotowała wzrost przychodów o 2,6 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. – W minionym kwartale, zgodnie ze strategia Orange.One koncentrowaliśmy się na budowaniu wartości, w tym na konwergencji usług i monetyzacji światłowodów – podkreśla Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Orange Polska podało w komunikacie, że w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku liczba klientów korzystających z internetu światłowodowego wzrosła o 61 proc. W sumie Orange Światłowód obejmuje swoim zasięgiem już 3,5 mln domów.

– Nasza sieć światłowodowa dociera obecnie do niemal 25 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce – tłumaczy prezes Orange Polska. – W największych miastach zasięg jest już bliski 50 proc. Sieć światłowodowa jest naszym kluczowym atutem, który daje nam dużą przewagę na konkurencyjnym rynku. Dlatego pod koniec kwietnia zdecydowaliśmy się rozszerzyć ofertę łącza gigabitowego na cały kraj – dodaje Jean-François Fallacher.

W komunikacie opublikowanym przez biuro prasowa Orange Polska czytamy, że firma odnotowała zwiększenie lojalności klientów oraz wzrost sprzedaży usług. W pierwszym kwartale Orange Polska przybyło 41 tys. użytkowników usług konwergentnych. To 17-procentowy wzrost rok do roku. Firma podkreśla, że z pakietów usług korzysta już 59 proc. klientów, którzy zdecydowali się na wybór szerokopasmowego internetu z Orange, oraz 47 proc. klientów usług mobilnych. W sumie w ramach pakietów Orange dostarcza 5,2 mln usług.

Wzrasta również liczba klientów korzystających ze stacjonarnego internetu. W pierwszym kwartale Orange przybyło 34 tys. klientów. Obecnie z tej usługi korzysta już ponad 400 tys. klientów. Z kolei liczba abonentów usług mobilnych rok do roku zwiększyła się o 48 tys.

Urosły także przychody Orange Polska – o 2,6 proc., osiągając poziom 2,778 mln zł. Firma podała także wskaźnik rentowności EBITDaL wyniósł 643 mln zł i był o 2,4 proc. niższy niż przed rokiem. Jednocześnie o 4 proc. wzrosły też koszty pośrednie firmy, a nakłady inwestycyjne wyniosły 463 mln zł i były o prawie jedną trzecią wyższa niż w pierwszym kwartale 2018 roku.

Redakcja/Orange Polska