smartwatch / smartportal.pl

Ostatnio management koncernu z Cupertino ma dość poważne zmartwienie z powodu spadającej sprzedaży iPhone’ów, ale nastrój może im poprawić inny z flagowych produktów Apple. Jak wynika z najnowszych danych, sprzedaż Apple Watch idzie do góry.

W kwietniu lotem błyskawicy po sieci rozniosła się informacja, że w pierwszym kwartale 2019 roku zdecydowanie najwięcej sprzedażowo zyskał chiński tygrys Huawei, któremu po raz pierwszy udało się sprzedać więcej smartfonów od Apple i zająć drugie miejsce w globalnym rankingu, w którym, tradycyjnie, prowadzi Samsung.

W pierwszym kwartale 2019 roku firma Huawei sprzedała aż o ponad 50 proc. więcej smartfonów niż w analogicznym okresie rok wcześnie. Jeżeli chodzi o liczbę egzemplarzy, to chińska firma w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku wprowadziła na rynake 59,1 mln sztuk telefonów.

Apple na trzecim miejscu w sprzedaży smartfonów

To o ponad 20 mln sztuk więcej niż Apple. Firma z Cupertino w pierwszym kwartale tego roku sprzedała 36,4 mln iPhone’ów, co oznacza, że sprzedaż smartfonów z nagryzionym jabłkiem poleciała na łeb, na szyję i była aż o ponad 30 proc. niższa w pierwszym kwartale 2018 roku. Rok temu w tym okresie Apple sprzedało ponad 52 mln sztuk iPhone’ów.

Spadek sprzedaży – o 8,1 proc. – zaliczył też Samsung, ale koncern zdoła utrzymać się na pierwszym miejscu ze sprzedażą smartfonów na poziomie 71,9 mln sztuk w pierwszym kwartale.

Należy jedna zaznaczyć, że uwzględniając porównanie rok do roku, sprzedaż smartfonów spadła w pierwszym kwartale. W okresie od początku stycznia do końca marca 2018 roku w skali globalnej sprzedano ponad 332 mln urządzeń, podczas gdy w tym roku rynek wchłonął 310,9 mln nowych smartfonów.

Apple broni się swoim smartwatchem

Tymczasem do sieci trafił raport innej firmy analitycznej, który dotyczy globalnej sprzedaży urządzeń typu smartwatch. I w przypadku inteligentnych zegarków jest Apple, a potem długo, długo nic.

Do amerykańskiego giganta należy bowiem obecnie 35,8 proc. rynku tych urządzeń, a w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku tym razem sprzedaż wzrosła, choć tylko 0,3 proc. W pierwszym kwartale na konta Apple z tytułu sprzedaży smartwatchy wpłynęło ponad 51 mld dolarów.

Z to drugie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Samsung, który zgarnął 11,1 proc. rynku i odnotował wysoki wzrost sprzedaży – na poziomie 3,9 proc.

Trzecie miejsce w stawce należy do firmy imoo z udziałem w rynku wynoszącym 9,2 proc.

Obecnie Apple dystrybuuje swój najnowszy produkt z tej serii – Apple Watch 4. Na polskim rynku – np. w sklepach sieci Media Expert – możemy go nabyć za 1 799,00 zł.

Podpis: lp